SamenLoop voor Hoop voor Uden, Volkel en Odiliapeel op 22 en 23 september

Evenement van saamhorigheid voor KWF Kankerbestrijding

Samen het leven vieren, mensen verbinden, aandacht voor gezond leven én zo veel mogelijk geld inzamelen voor KWF Kankerbestrijding: dat zijn de ingrediënten van de allereerste SamenLoop voor Hoop voor Uden, Volkel en Odiliapeel. Dit evenement vindt plaats op zaterdag 22 en zondag 23 september in het Udense sportpark. Iedereen kan meedoen aan de 24-uurswandelestaffette. De eerste teams hebben zich al ingeschreven.

De SamenLoop voor Hoop is een initiatief van KWF Kankerbestrijding. De organisatie van deze eerste editie in Uden is in handen van een team van ongeveer zestig enthousiaste vrijwilligers uit Uden, Volkel en Odiliapeel. “Tijdens de 24-uurswandelestafette vieren we het leven en staan we stil bij kanker”, vertelt Els Backx, voorzitter van de organisatie. “Teams van vrienden, familie, verenigingsleden, collega’s of buurtgenoten wandelen in estafettevorm 24 uur lang door het sportpark. Tijdens het evenement zijn er onder andere muziekoptredens, een braderie en verschillende indrukwekkende ceremonies waarbij iedereen welkom is. Meedoen is dan ook vooral heel erg leuk! En tegelijkertijd draag je een steentje bij aan het goede doel.”

Eregasten

De komende tijd bouwt de organisatie in verschillende commissies verder aan het evenement, met burgemeester Henk Hellegers en wethouder René Peerenboom als ambassadeurs. Els: “Zo gaan we binnenkort langs bij verenigingen, stichtingen en scholen om de SamenLoop voor Hoop in de hele gemeente onder de aandacht te brengen. Want we hopen natuurlijk dat er in september zo veel mogelijk teams aan de start verschijnen. Daarnaast gaat de commissie Eregasten actief op zoek naar mensen die kanker hebben overwonnen, of die nog steeds tegen deze ziekte vechten. Deze Eregasten staan bij ons voorop tijdens de SamenLoop voor Hoop op 22 en 23 september.”

Inschrijven

Hoe kun je meedoen? Schrijf je in als team via de website van de SamenLoop voor Hoop voor Uden, Volkel en Odiliapeel. Elk teamlid betaalt 15 euro. Ieder team krijgt een partytent of kraam op het centrale terrein in het sportpark om met eigen acties extra geld in te zamelen. Van de verkoop van zelfgemaakte producten tot een loterij of andere leuke initiatieven. Uiteraard gaan alle opbrengsten rechtstreeks naar KWF Kankerbestrijding voor wetenschappelijk onderzoek. “Het ene moment wandel je dus je rondjes, en tussendoor verkoop je jouw spullen in de kraam of geniet je van alle andere activiteiten”, aldus Els. “Zo genieten we samen van een mooi evenement, waarbij we ons als gemeenschap verbinden en aandacht schenken aan mensen met kanker. Want deze ziekte raakt ons allemaal.”

Meelopen, doneren, een actie steunen of een andere bijdrage leveren aan de SamenLoop voor Hoop voor Uden, Volkel en Odiliapeel? Kijk hiervoor op www.samenloopvoorhoopuden.nl. En volg ons op Facebook: www.facebook.com/slvhUden. Ook sponsors zijn erg welkom om dit maatschappelijke evenement te ondersteunen. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Stuur een e-mail naar uden@samenloopvoorhoop.nl en we nemen snel contact op. 

 

 

Een deel van het organisatieteam van de SamenLoop voor Hoop voor Uden, Volkel en Odiliapeel: zij zetten zich samen met een grote groep andere vrijwilligers in voor KWF.

Van boven naar beneden, van links naar rechts:

Mirte Romanillos, commissie Eregasten

Carla Blom-Peters, commissie Teamwerving en registratie

Diny Boogerd, secretaris

Roland de Laak, commissie Ceremonies

Ad van Duijnhoven, commissie Vrijwilligers

Thijs Vonk, commissie Logistiek en calamiteiten

Mirjam Giesbers, vicevoorzitter

Els Backx, voorzitter

Pauline Poiesz, commissie Info over en aandacht voor kanker

Kim Driessen, commissie Eregasten

Gijs de Louw, commissie Amusement en catering

Ad Tielemans, penningmeester / commissie Financiën en administratie

 

Niet op deze foto:

Jeanne van der Leest, commissie Kinderloop

Mirjam van Lamoen, commissie Marketing & Communicatie

Angelique van Orsouw, commissie Vrijwilligers

Daniëlle van der Zee, commissie Sponsoring

Rob Vlugt, samenloop-coördinator